Współpracowali z nami

Otto Akkanen

tancerz, nauczyciel

Zobacz Projekty

Więcej

Magdalena Brzozowska

Funkcja

Zobacz Projekty

Więcej

Poznał CI jako dwudziestolatek, zaangażował się tak bardzo, że poszedł na trzyletnie studia taneczne, a po ich ukończeniu pracuje jako indywidualny artysta performer, przedstawiając swoje solowe prace oraz współpracując z różnymi grupami improwizującymi oraz choreografiami. CI pozostało I jest nadal jego główną praktyką. Nauczał CI w różnych miejscach takich jak  Moskwa, St. Petersburg, Syberia, Ibiza, Berlin, Buenos Aires, Brazylia i w swoich rodzinnych Helsinkach w Finlandii. Przez ostatnie sześć lat najbardziej inspirowali go znajomi I jednocześnie nauczyciele i tancerze z Helsinek, z którymi organizuje Festiwal "skiing on skin" w Finlandii. Obecnie jest co raz bardziej zainteresowany nauczaniem kontakt improwizacji, świadomości i obecności, jakiekolwiek znaczenie te słowa niosą. 

x

Zdobywając doświadczenie, rozwijając się w różnych technikach, szuka odpowiedzi na pytanie o źródło ruchu ,jako środka komunikacji międzyludzkiej w każdym z nas.

 

Skupia głównie uwagę na rozbudowaniu umiejętności płynnego i swobodnego ‘istnienia’, zgodnie z naturalnym rytmem jak i szuka jego abstrakcyjności. Polega na świadomości ciała i jego ruchu, pobudzeniu, spontaniczności oraz odnajdywaniu harmonii między ciałem, a umysłem oraz czerpaniu impulsów z otocznia. Opiera się o technikę Marty Graham, Release, Physical. Jej nową inspiracją jest Gaga (Batsheva Dance Company).

 

Pracuje głównie nad siłą wewnętrzną płynącą z ‘core stability’. Zajęła się indywidualną pracą z ciałem jako trener personalny, by lepiej zrozumieć mechanizm ciała ludzkiego, zależność i interakcję każdego mięśnia, narządu. Wszystko to by uwolnić jeszcze większą siłę do przekraczania barier i wyegzekwowania maksimum.

 

Absolwentka Univercity of London – Performance Studies: Dance; instruktor tańca (PAS - Polska Akademia Sportu w Warszawie), współzałożyciel Alternative Group, trener personalny (PAS).

 

Wzięła udział w wielu konwencjach i spektaklach, miedzy innymi w Move it show” w Olympia Kensington oraz „Collabo” – Stradford Circus Theatre – Londyn, Wielka Brytania. Stara się być otwarta na różne style pogłębiając wiedzę i doświadczenie dzięki Susan Sentler, Katy Crick, Katy Mason, Athina Valha – Laban, Eva Recacha, Akane Abe – The Place, Londyn; Stephanie Batten Bland – New York City, Erica Sobol – Los Angeles, (kontakt/improwizacja, contemporary, choerografia).

 

„Każdy dzień, chwila, doświadczenie (...) każdy odgłos, westchnienie i otoczenie daje Ci inspiracje, natchnienie do nowego ruchu, do nowego Ciebie”

x

Michał Buczek

Aktor, operator kamery, marketingowiec

Zobacz Projekty

Więcej

Arye Bursztyn

tancerz, nauczyciel, performer

Zobacz Projekty

Więcej

W życiu najbardziej ceni przyjaźń i mądrość ludzi którymi się otacza.
Jest otwarty na zdobywanie nowych umiejętności, które otwierają przed nim zawsze nowe możliwości.
Teatr i film, jak mówi, jest dla niego zabawą, pasją, która czasem pozwala mu wzbić się nad ziemię.
Człowiek z wyjątkowym poczuciem humoru, 
nie lubi ludzi z ciasnymi poglądami a tolerancja i poszanowanie innych to cechy kształtujące jego światopogląd.

 

 

 

 

 

x

Tańczył w wielu izraelskich grupach, w tym Bat-Sheva, Kol-Demama i Karmon. Od 1985 roku pracował jako tancerz niezależny, nauczyciel oraz choreograf. Występował jako performer w ramach wielu różnych festiwali tańca w USA, Europie i Japonii. Uczestniczył w dwóch spektaklach dla zachodnich tancerzy przygotowanych przez Ushio Amagatsu, twórcę zespołu Sankai-Juku Butoh: "Jacob's Pillow Dance Festival" w USA (1988) i "Spiral Hall" w Tokyo (1991).

Prakykuje kontakt improwizację od 1985 roku, tańcząc i ucząc improwizacji tanecznej od przynajmniej 20 lat. Obecnie naucza tancerzy i aktorów teatralnych w Seminar Hakibbutzim Teachers' College w Tel Awiwie i prowadzi warsztaty w Izraelu, Europie i USA.

Jest socjologiem, antropologiem i psychologiem (Tel-Aviv University,1978)
i dyplomowanym tancerzem (Smith College, Northampton, Mass., USA, 1989). Zrealizował studia podyplomowe w zakresie treningu psychoterapeutycznego Gestalt w Gestalt Institute of Cleveland, specjalizując się w procesach Ciała. Jest członkiem European Association for Gestalt Therapy.

Obecnie prowadzi prywatną praktykę wykorzystując terapię Gestalt skoncentrowaną na ciele-umyśle (bodymind) i naucza w Tel Aviv University, School of Social Work i innych programach trenerskich o podejściu integracyjnym i skoncentrowanym na ekspresji.

x

Katarzyna Burzyńska

Performerka, psycholog

Zobacz Projekty

Więcej

Leszek Bzdyl

Tancerz, aktor, choreograf, reżyser

Zobacz Projekty

Więcej

Z Fundacją współpracuje przy organizacji i koordynacji projektów.

Psycholog, która pracuje z dziećmi wspierając ich prawidłowy rozwój.

Tańczy kontakt/improwizacje od trzech lat. Skupia się na świadomości ciała, która pomaga w budowaniu tożsamości i decyzyjnosci oraz na ruchu jako środku komunikacji i kreowania relacji.

Od 2016 roku związana z kolektywem artystycznym SzurSure.
W swojej pracy łączy wiedzę psychologiczną z doświadczeniem tanecznym wykorzystując je do prowadzenia spotkan ruchowych skupionych wokół budowania bezpiecznych więzi opartych na bliskości w rodzinie.

x

Tancerz, aktor, choreograf, reżyser - założyciel i dyrektor artystyczny Teatru Dada von Bzdülöw Na zawodowej scenie teatralnej od 1987 roku (Wrocławski Teatr Pantomimy Henryka Tomaszewskiego 1987-1990; Teatr Ekspresji Wojciecha Misiuro 1990-92). W 1990 ukończył studia historyczne na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Wrocławskiego.

W 1993 roku założył Teatr Dada von Bzdülöw, w którym reżyseruje, tworzy choreografie i występuje w większości przedstawień. Z Teatrem Dada wystąpił na licznych festiwalach w Polsce i w ponad 20 krajach Europy, jak również w Indiach, Stanach Zjednoczonych, Izraelu i Palestynie.

Laureat nagród za działalność artystyczną: Nagroda Prezydenta Miasta Gdańska (1998) i Prezydenta Miasta Gdyni (1999), Nagroda Ministra Edukacji Narodowej (1999), Nagroda Teatralna Marszałka Województwa Pomorskiego (2006), Międzynarodowa Nagroda Teatralna Theatre Pasta - Indie (2007), Odznaczenie Honorowe - Zasłużony Dla Kultury Polskiej (2010). Wielokrotny stypendysta Miasta Gdańsk i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Jako reżyser, choreograf, twórca ruchu scenicznego oraz aktor od 1994 roku współpracuje zteatrami dramatycznymi w Polsce. Jako reżyser przedstawień dramatycznych zrealizował ostatnio: Cyrano de Bergerac wg. Edmonda Rostanda - Teatr im. Modrzejewskiej w Legnicy oraz Zielone Zoo - według autorskiego scenariusza - w Teatrze OCH w Warszawie. Jako choreograf uczestniczył w realizacji blisko 60 przedstawień, ostatnio m.in.: Opowiadania dla dzieci (reż. P. Cieplak, Teatr Narodowy, Warszawa), Albośmy to jacy tacy (reż. P. Cieplak, Teatr Powszechny, Warszawa), Tango oraz Kosmos (reż. J. Jarocki, Teatr

Narodowy, Warszawa), Władza (reż. Jan Englert, Teatr Narodowy),Akropolis Rekonstrukcje (reż. Michael Marmarinos, Teatr Współczesny, Wrocław), Taniec Delhi (reż. I. Wyrypajew, Teatr Narodowy, Warszawa). Najważniejsze role w teatrze dramatycznym: Charlie (Charlie bokserem, P. Cieplak), Kaliban (Burza, Wiliam Szekspir), David (Niezidentyfikowane Szczątki Ludzkie, Brad Fraser), Clarin (Życie snem, Calderon de la Barca). Brał udział w licznych projektach międzynarodowych, m.in. Landscape X (Interkult, Sztokholm), In the body oraz Papugaj (Bałtycki Uniwersytet Tańca – Gdańsk), Drop Dead Gorgeous (koprodukcja Teatru Dada z Vincent Dance Theatre, UK), Kilka Błyskotliwych Spostrzeżeń - Trans Danse Europe (Avignon, Bruksela, Helsinki, Praga, Reykjavik), Out of Bounds oraz Faktor T (Dance Advance, Filadelfia, USA), Co-operacja (CDN - Paryż, Festiwal La Batie - Genewa, Opera Bałtycka, Gdańsk), ODYS-SEAS – europejski projekt na terenach Stoczni Gdańskiej.

Od 1990 prowadzi warsztaty teatralne i lekcje tańca w Polsce: Państwowa Szkoła Baletowa w Gdańsku, Studium Wokalno-Aktorskie przy Teatrze Muzycznym w Gdyni, Akademia Teatralna w Warszawie oraz za granicą: Czechy, Francja, Finlandia, Niemcy, Szwecja, UK, Ukraina, USA, Zimbabwe. W latach 1997-2000 był promotorem cyklicznych spotkań artystycznych pod nazwą „Dzień Pięknego Towarzystwa” realizowanych na scenie Teatru Miejskiego w Gdyni. Od 2002 do 2007 roku koordynował program festiwalu Korporacja Tańca w Gdańsku.

x

Ray Chung

Artysta perfomer, nauczyciel, inżynier

Zobacz Projekty

Więcej

Tomasz Ciecielski

Performer/ tancerz

Zobacz Projekty

Więcej

Perfomer, nauczyciel, inżynier i artysta z pasją taneczną, którą chętnie dzieli się z innymi. Skupia się głownie na improwizacji. Od 1979 roku pracuje z Contact Improvisation jako częścią ćwiczeń improwizacyjnych. Do swojej pracy włącza również inne formy ruchu, takie jak sztuki walki, bodywork i Authentic Movement. Pracował z wiodącymi propagatorami Contact Improvisation i regularnie współpracuje z tancerzami, muzykami i innymi artystami. Jego prace były pokazywane w miejscach na całym świecie oraz na wielu krajowych i międzynarodowych festiwalach. Ray mieszka obecnie w San Francisco, regularnie naucza zagranicą.

x

Tomasz Ciesielski - Performer,tancerz, badacz teatru, w swoich działaniach łączący wszystkie te trzy doświadczenia. 

Od 2009 roku członek Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA, w tym czasie uczestniczył w projektach: „Antyk/Taniec w ReKonstrukcji”, „Koguty, Borsuki i inne Kozły”, „Oratorium Dance Project”. W 2011 roku nawiązał współpracę z duńskim zespołem Granhøj Dans, realizując międzynarodowy spektakl „Men&Mahler” oraz „Rite of Spring Extended”, w reżyserii Palle Granhøja. Oba widowiska otrzymały nagrodę dla najlepszego duńskiego spektaklu teatru tańca Årets Reumert 2013 i 2014. Twórca autorskich performansów, m. in. „Sensakcja”, prezentowany w Polsce i USA, „Taśmy profesjonalne”. Autor publikacji (jedyna na polskim rynku monografia tematyczna „Taneczny umysł. Teatr ruchu i tańca w perspektywie neurokognitywistycznej”) i uczestnik projektów (Polska, Francja, Wielka Brytania) dotyczących możliwości zastosowania wiedzy z zakresu nauk kognitywnych i neuronauk w badaniach nad tańcem.

 

x

Piotr Dąbrowski

Artysta wszechstronny perkusjonista, artysta plastyk, intuicjonista

Zobacz Projekty

Więcej

Katarzyna Danska

body/movement coach, psychoterapeutka tańcem i ruchem

Zobacz Projekty

Więcej

Artysta wszechstronny perkusjonista, artysta plastyk, intuicjonista, autor tekstów poetyckich.
Poszukuje w grze na perkusji i otoczeniu brzmień i barw.

Muzyka tworzona przez niego koresponduje ze współczesną muzyką perkusyjną, minimalną, improwizowaną, noise’ową. Podobnie jak w swej twórczości plastycznej stawia na prostotę i surowość formy. W jego graniu
instrumenty zyskują nowy wymiar, tracą swój konwencjonalny obraz – stają się narzędziami dźwiękowymi, służą do tworzenia osobliwych faktur, ujawnia się ich wewnętrzna energia. Korzysta także z przedmiotów, które rzadko kojarzą się z muzyką, często używa smyczka. Występuje solo i z innymi muzykami. Prowadzi również zajęcia plastyczne i muzyczne dla dzieci.

x

Katarzyna Dańska - body/movement coach,  certyfikowana psychoterapeutka tańcem i ruchem, współzałożycielka warszawskiego Ośrodka Terapii Tańcem i Ruchem Iba. Specjalizuje się w analizie ruchu-szkolenia Kestenberg Movement Profile i Laban Movement Analysis Bartenieff Fundamentals Studies.

Pracuje terapeutycznie na Dziennym Oddziale Nerwic, szkoli studentów Szkoły Terapii Seksualnej  i podyplomowych Studiów Arteterapii. Prowadzi sesje rozwoju osobistego Embodied Change a także tworzy indywidualne profile ruchowe. Facylitatorka Ruchu Autentycznego z dyplomem Institute for Integrative Bodywork and Movement Therapy. Członkini międzynarodowej grupy profesjonalnych praktyków Ruchu Autentycznego.Entuzjastka Kontakt Improwizacji. Rozwija autorski program Laban for Contact.

Od lat jestem zafascynowana tym, jak oczywisty jest związek między naszym sposobem poruszania się a naszymi cechami,  przekonaniami i wizją świata W swojej pracy towarzyszę osobom, które przez zwiększanie świadomośći ciała i  możliwości swojego ruchu rozwijają się w kierunku naturalności, ekspresyjnej wolności a także poczucia ekologicznej odpowiedzialności. Bardzo lubię spotykać się z ludźmi na pozawerbalnym poziomie. Odczuwam te spotkania jako głęboko prawdziwe i niezakłócone intelektualnym szumem.  www.terapiatancem-iba.pl

x

Andrew de Lotbinière Harwood

Funkcja

Zobacz Projekty

Więcej

Jakub Dykiert

Multiinstrumentalista. Improwizator.

Zobacz Projekty

Więcej

Rozpoczął swoją karierę taneczną w 1975 roku z Linda Rubin w Vancouver, Kanada. Po trzech latach nauki  współczesnych technik, szybko zmienił zainteresowanie ku natychmiastowej kompozycji i kontakt improwizacji. 

 Pozwoliło mu to na większą swobodę wypowiedzi podczas wprowadzania wielu innych dyscyplin, takich jak gimnastyka, lekkoatletyka, joga, medytacja, sztuki walki, technik Aleksandra i Release.Dyrektor artystyczny dawniej AH HA Productions. Andrew od 38 lat zajmował się badaniami, edukacją , rozwojem i upowszechnianiem improwizacji jako sztuki. Jego twórczość ewoluowała poprzez nieustającą współpracę i różne badania wydajności, projektowania przestrzennego, multimedialne i techniki ruchu. Uczył i występował z Steve Paxton, Nancy Stark Smith i Nita Little, czołowymi założycielami kontakt improwizacji, miał również duży wpływ na rozwój kontakt improwizacji na całym świecie od 1976 roku . Andrew tańczył dla takich zespołów jak Fulcrum, Jo Lechay, Marie Chouinard, and Jean-Pierre Perreault , performował z improwizującym kolektywem The Improvisational Movement Fund, The Echo Case and Discovery Bal, a także współpracował i tworzył z Chris Aiken, Piotra Bingham, Marc Boivin , Lisa Nelson , Kirstie Simson , Benno Voorham , Ray Chung , Lin Snelling i Benoît Lachambre i wielu innych. Andrew jest znany i szanowany na arenie międzynarodowej w dziedzinie choreografii i chwilowego kontaktu / improwizacji kompozytorskiej. Uczył i występował w Ameryce Północnej i Europie, jak i Ameryce Południowej , Meksyku , Australii, Europie Wschodniej, Izraela i Rosji . Jest laureatem nagrody Rady Kanada Jacqueline - Lemieux na rok 2000.

Obecne zainteresowania Andrew de Lotbinière Harwooda leżą w bezpośrednim i pełnym wykorzystaniu wszystkich zmysłów , subtelnej interakcji pomiędzy intuicją i instynktem , a także w rozszerzeniu uwagi i zestrojeniu jej jak najbardziej wydajnie w performance.

 

UMYSŁ, CIAŁO I SERCE KONTAKT IMPROWIZACJI ( otwarte dla wszystkich dociekliwych umysłów i ciał zabawy )

 

W tym kursie skupimy się na osiągnięciu równowagi między psychicznych , fizycznych i emocjonalnych cechach używanych do tworzenia zaangażowanych duetów , trio lub większego zespołu. W tym podejściu ,ciało musi nauczyć się porzucić pewną jakość samowoli w celu otwarcia nowych doznań i doświadczyć naturalnego przepływu ruchu . Kultywowanie otwartej postawy i bycie całkowicie uważnym w każdym momencie pozwoli nam pozostać dopasowanym do tego, co jest rzeczywiście w danym momencie i w danym miejscu. Nasza rozgrzewka i przygotowanie doprowadzi nas do praktyki różnych umiejętności , takich jak, płynne rolowanie, bezpiecznie upadanie , praca z oporem i grawitacją , poczucie własnego czasu, bycie w pozycjach odwróconych, wsparcie i oddawanie masy bez wysiłku, bycie w stanie lekkości w nieznanych okolicznościach co  rozszerzy nasz zakres ruchu . Umiejętności te pomogą nam rozpoznać nasze przyzwyczajenia i wykroczyć poza nie w ruchu. Na poziomie emocjonalnym , będziemy nawiązywać kontak z innymi ‘bytami’ przy jednoczesnym  pielęgnowaniu własnego środowiska , co pozwoli nam podejmować ryzyko , sprowokuje do komunikacji i pozwoli być także obserwatorem.

x
x

NewPower Dykiert (Jakub Dykiert)

Multiinstrumentalista. Improwizator. Od wielu lat obecny na scenach jako muzyk lub performer.
Uczestnik eksperymentalnej grupy teatralnej zainspirowanej sztuką Kantora.

Od kilku lat Zainspirowany Kontakt Improwizacją jako formą autostanowienia tożsamości i psychoterapii w użytku indywidualnym jak i scenicznym. Muzyk zespołu Domowe Melodie i duetu eksperymentalnego Kubatwice Improwise.

Kompozytor muzyki do spektakli live Act i wielki filozof polityki demaskacji i spokoju.
Member in Army of Love (((*)))

x

Katy Dymoke

tancerka, nauczycielka, choreografka

Zobacz Projekty

Więcej

Joe Edelman

Tancerz, nauczyciel

Zobacz Projekty

Więcej

Katy Dymoke jest profesjonalną tancerką, improwizatorką, doświadczoną nauczycielką i terapeutką. Tańczy kontakt improwizację od ponad 25 lat, jako nauczycielka i performerka. Współpracowała m.in. z Angusem Balbernie, Rayem Chungiem, Lisą Nelson, Julyenem Hamiltonem i Stevem Paxtonem. Jest dyrektorką Touchdown Dance, instytucji, która zrzesza profesjonalnych tancerzy widzących i niewidomych. Jest również autorką krótkich filmów tanecznych, nauczycielką BMC ® (Body Mind Centering ®), terapeutką tańcem i ruchem (Dance Movement Psychotherapist) oraz pisze doktorat o działaniu/znaczeniu dotyku w praktyce klinicznej. Ma też trzeci dan w jujitsu.

x

Joe praktykuje i uczy kontakt improwizacji już zdecydowanie za długo.

Dwukrotnie osiągnął stan Obsydianowego Splątania, w którym improwizator zyskuje ciało lwa i nogi orła. Ale on nadal poszukuje mitycznego siódmego poziomu improwizacji. Jeśli spróbujesz użyć swojego słownictwa na nim będzie miał Cię gdzieś. Zamiast tego, zobaczmy jak nasze zmysły reagują na niepewność.

x

Frey Faust

Tancerz, nauczyciel

Zobacz Projekty

Więcej

Małgorzata Gajdemska

Członek Zarządu Fundacji Manager

Zobacz Projekty

Więcej

Frey Faust zaczął występować na ulicy jako mim, tancerz-aktor w rodzinnej trupie w wieku ośmiu lat. W wieku czternastu lat, Nita Little, współzałożycielka tej formy ruchu, wprowadziła go do kontakt improwizacji. Następnie pracował z Merce Cunningham, Meredith Monk, Stephenem Petronio i Donaldem Byrd, wymieniając tylko kilku, uczył się capoiera, afrycan dance, szermierki, karate, aikido, jazzu, baletu, jogi, perkusji, fizyki i anatomii. W latach 90-tych Frey opracował metodę Axis Syllabus, otwarte źródło do analizy i nauki ruchu, za pomocą której ma nadzieję przekazać strukturalnie wspieraną podstawę artystycznego wyrazu dla swoich studentów. On kontynuuje tworzenie, występowanie i uczenie na całym świecie do dziś!

x

Aktorka, tancerka, performerka i animatorka kultury. Specjalistka w dziedzinie dramy i teatru interaktywnego. Współtworzy i realizuje projekty artystyczne i społeczne.

Absolwentka Choreografii Scenicznej (specjalizacja taniec współczesny) w krakowskiej Artystycznej Alternatywie oraz kursu instruktorskiego „Improwizacja ruchu i symbolika ciała” w Instytucie Dynamiki Ruchu i Tańca w Essen (Niemcy). Ukończyła szkolenia z Analizy Ruchu wg Labana (ang. LMA - Laban Movement Analysis) w Laban Centre (Londyn) i z notacji tańca (kinetografia) w Instytucie Choreologii (Poznań) oraz liczne kursy z zakresu aktorstwa, tańca, choreografii, pracy z grupą, tworzenia i zarządzania projektami.

Współpracowała m.in. ze szwedzką grupą Poste Restante, serbskim Teatrem Plavo Pozoriste oraz uczestniczyła w interdyscyplinarnym programie coachingowym dla artystów "The Field" w Tanzfabrik (Berlin). Działa w ramach Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej oraz w Stowarzyszeniu Polskie Forum Choreologiczne. Zajmuje się także pedagogiką teatru (m.in. we współpracy z Teatrem Powszechnym im. Zygmunta Hübnera - "Teatr w klasie" oraz Teatrem Dramatycznym im. Gustawa Holoubka w Warszawie - "Młoda Scena").

W pracy tanecznej i choreograficznej korzysta m.in. z techniki tańca współczesnego i jazzowego, ruchu autentycznego, systemu LMA, techniki CI  i innych technik improwizacyjnych.

Pracuje jako niezależna artystka oraz prowadzi autorskie warsztaty w obszarze dramy, teatru, tańca i szeroko rozumianej pracy z ruchem. Interesuję się wykorzystaniem tańca i działań teatralnych w rozwoju osobistym, edukacji i terapii.

x
x

Izabela Guzek

Psychoterapeutka tańcem i ruchem

Zobacz Projekty

Więcej

Marcin Hnatkowski

fotograf

Zobacz Projekty

Więcej

Izabela Guzek – jedna z pierwszych certyfikowanych psychoterapeutek tańcem i ruchem w Polsce, współtworzy Ośrodek Terapii Tańcem i Ruchem IBA. Absolwentka szkolenia z psychoterapii tańcem i ruchem w  Instytucie DMT, gdzie obecnie prowadzi zajęcia ze studentami. Ukończyła kurs Ruchu Autentycznego z certyfikatem Institute for Integrative Bodywork and Movement Therapy, obecnie  praktykuje w międzynarodowej grupie praktyków RA.

W trakcie szkolenia „Ways of Seeing. Dance Movement Psychotherapy with children and their families” z dr. Suzi Tortorą. Prowadzi psychoterapię i sesje Ruchu Autentycznego w Ośrodku Iba, a także szkolenia dla terapeutów i nauczycieli oraz autorskie warsztaty rozwoju osobistego „Ucieleśnione Zmiany”. Współautorka książek o psychoterapii tańcem i ruchem. Zaangażowana we współtworzenie społeczności terapeutów DMT w Polsce i w Europie.

Spontaniczny taniec i autentyczny ruch są dla mnie doskonałą formą bycia i sposobem na wyrażenie siebie, kiedy inne sposoby zawodzą. Praca z ciałem pomaga mi być obecną i pozostawać w żywym kontakcie ze sobą i światem. W ruchu często szukam odpowiedzi na trudne pytania i nie raz przekonałam się, że „ciało zna odpowiedź.”

www.terapiatancem-iba.pl

x

Fotograf, psycholog, podróżnik. Zrealizował wiele fotoreportaży na temat Azji tj. Indie (Kerala, Goa), Wietnam, Tajlandia, a także poza Azją tj. Wyspy Zielonego Przylądka, Ukraina (Huculszczyzna, Krym). Dokumentował wiele rejsów śródziemnomorskich, w tym Chorwację, Włochy, Słowenię oraz Grecję (Cyklady). Jako rodowity warszawiak od lat dokumentuje dynamicznie zmieniającą się stolicę Polski. Wśród interesujących go tematów są także wydarzenia społeczne i artystyczne. W roli fotografa wielokrotnie brał udział w Paradzie Równości. W 2008 r. towarzyszył zespołowi Kolorofon na rozdaniu nagród magazynu PULP (Miazgi 2008), a w Muzeum Azji i Pacyfiku realizował reportaż z koncertu Warsaw Gamelan Group, podczas obchodów 40-lecia tej instytucji.
W ramach współpracy z Fundacją Artystyczną PERFORM dokumentował m.in. projekt "Dance Inter-Space" (realizowany we współpracy z Instytutem Teatralnym) i IV Międzynarodowy Festiwal Kontakt Improwizacji Warsaw Flow. Współtwórca projektu „Obraz w ruchu”, którego częścią jest autorska wystawa „Krok po kroku”.
W swoich pracach łączy umiejętności obserwatora-psychologa ze zdolnością myślenia obrazami. Inspirację czerpie z prac Tomasza Tomaszewskiego - jednego z najlepszych polskich fotografów, który od lat zadziwia wnikliwością swoich reportaży. Podziwia zdjęcia z pod ręki Howarda Schatza, w szczególności legendarny już cykl podwodnych zdjęć z lat 90-tych oraz ujmujące pięknem akty tancerzy.

 

x

Ralf Jaroschinski

Tancerz/Performer - nauczyciel intensive podczas VI warsaw flow 2015

Zobacz Projekty

Więcej

Hanna Jurczak

Tancerka/Performerka

Zobacz Projekty

Więcej

Urodzony w południowej części Niemiec, a dorastający w Rio de Janeiro w Brazylii. Ukończył szkołę jako tancerz klasyczny i modern, na Uniwersytecie Muzyki i Teatru w Hanoerze w Niemczech. Następnie dostał stypendium z niemieckiego Centrum Akademickich Wymian i dzięki temu studiował taniec współczesny i jego kompozycję w Nowym Jorku (USA).

W 1994 odkrył kontakt improwizację i pracował z Daniel'em Lepkoff, Alito Alessi, w późniejszym czasie z Martin'em Keogh, Brenton'em Cheng and Nancy Stark Smith. Od 1998 do 2002 roku prowadził i reżyserował grupę taneczną w teatrze miasta Hildesheim w Niemczech, włączając do programu kontakt improwizację jako trening dla tancerzy oraz jako narzędzie jego pracy. Od tego czasu na specjalne zamówienia tworzył choreografie dla Narodowego Teatru w Hanowerze, Karlsruhe i Monachium. Do tej pory stworzył ponad 100 spektakli, które wystawione zostały w Europie, Azji i Ameryce.

 

Od 2004 roku zaczął prowadzić regularnie zajęcia i warsztaty z kontakt improwizacji. Ralf Jaroschinski uczył również na festiwalach takich jak "West Coast Contact Improvisation Jam (wcciJAM)" w Berkeley (USA), "Portland Regional Jam", "Santa Cruz Dance Festival" i w Południowej Karolinie Dance Collective‘s "NCDC Summer Dance Camp" (USA), podczas festiwali "Encuentro Internacional de Improvisación por Contacto" w Limie i "Festival Internacional de Ballet" w Trujillo (Peru), w “Campinas em Contato”, "Encontro internacional de contato improvisação São Paulo (EICI)", "Contact in Rio" w Rio de Janeiro, "Festival internacional de contato improvisação na natureza, Florianópolis" i "Sul em Contato" w Porto Alegre, (Brazylia), "Pfingst-Jam Potsdam", "Internationales Tanzfestival Ingolstadt" i "Tanzworkshop Stuttgart-Oeffingen" w Niemczech, podczas "Touch & Play" w Cardona, (Hiszpania) oraz "Israeli Contact Improvisation Festival (ICIF)" w Izraelu.

 

Uczył kontakt improwizacji w wielu szkołach i studiach tanecznych w Kolumbii, Argentynie, Wielkiej Brytanii, Belgii, Danii, Polsce, Czechach i Izraelu. Głównie w „Arizona State University (ASU)" w Phoenix, "Nova Southeastern University (NSU)" w Fort Lauderdale i "Florida Atlantic University (FAU)" w Boca Raton (USA), "Universidad de Lima", "Escuela Nacional de Arte Dramático (ENSAD)", "Escuela Nacional Superior de Ballet (ENSB)" w Limie, "Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)" w Porto Alegre, "Pontifícia Universidade Católica do Paraná (PUCPR)", Fakultet na wydziale sztuki (FAP) w Curitiba, "Universidade Federal de Uberlândia (UFU)", "Universidade Federal da Bahia (UFBA)" w Salwadorze (Brazylia), na Uniwersytecie w Nantes (Francja), w „Codarts University for the Arts" W Rotterdamie, (Holandia), w Palucca University for Dance Dresden w Uniwersytecie Tübingen, (Niemcy), w studio "Dans och Circushögskolan (DOCH)" w Sztokholmie (Szwecja). Współpracował razem z "Centro Cultural Brasil Alemanha (CCBA)" w Recife, (Brazylia), "Centro Cultural de España en Lima" oraz "Goethe-Institut Lima" (Peru).

 

Ralf Jaroschinski występował razem z Nita Little, Ray Chung, Benno Voorham, Felix Ruckert, Mirva Mäkinen, Brenton Cheng, Tim O’Donnell, Lior Ophir, Fernanda Carvalho Leite i Vitali Khononov i wielu innych, oraz choreografie prowadzone przez Brandin'a Steffensen (Nowy Jork) i Scott'a Wells (San Francisco) oraz Barbara Pfundt (Hildesheim). Wyreżyserował kilka projektów korzystając z kontakt improwizacji, min. dla "Danza Común" w Bogocie (Kolumbia), "Terpsicore Proyectos" w Limie (Peru) i dla "Dans och Circushögskolan (DOCH)" w Sztokholmie, oraz współpracował z Rosemary Hannon, Sean Feit i Andrew Wass. Wyprodukował również kilka koncertów tanecznych, które były oparte na kontakt improwizacji w USA i Niemczech.

 

W końcu, Jaroschinski uczył kontakt improwizacji członków grup tanecznych takich jak: "Karen Peterson & Dancers" w Miami, peruwiańską grupę "Compañía de ballet de Trujillo", "Danza Viva" i "Ballet San Marcos" w Limie, brazylijski Balet ”Curitiba Guaíra” (BTG), szwedzka grupa  "GöteborgsOperans Danskompani" i "Cullberg Baletten" w Sztokholmie.

x

Tancerka, performerka, trenerka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia. Współpracuje w projektach performatywnych z Fundacją Sztuka Ciała, Fundacją Artystyczną PERFORM i chórem eksperymentalnym „Gre Badanie”. Tańczy kontakt improwizację i inne formy tańca improwizowanego od 7 lat w Polsce i za granicą.

Wykorzystuje swoje doświadczenie terapeutyczne i ruchowe w pracy warsztatowej z ludźmi. Uwielbia tworzyć przestrzeń na spotkanie w tańcu. Za bazę rozumienia czym jest spotkanie i relacja z drugim człowiekiem, uważa idee twórców psychoterapii humanistycznej F.Perlsa (psychoterapia Gestalt), L.S.Greenberga (psychoterapia skoncentrowana na emocjach) oraz C.Rogersa (psychoterapia zorientowana na osobie).

x

Włodzimierz Kaczkowski

Reżyser, tłumacz, autor scenariuszy teatrów tańca, producent teatralny, manager Teatru Tańca Zawiro

Zobacz Projekty

Więcej

Wojciech Kaniewski

dokumentacja video festiwalu

Zobacz Projekty

Więcej

Reżyser, tłumacz, autor scenariuszy teatrów tańca, producent teatralny, manager Teatru Tańca Zawirowania. Absolwent wydziałów Wiedzy o Teatrze i Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie. Około 30 samodzielnych reżyserii (m.in. Opera za trzy grosze i Poskromienie złośnicy), inscenizacje własnych adaptacji (Wielki testament Villona, Pamiętnik z okresu dojrzewania Gombrowicza), liczne tłumaczenia (Okruchy czułości Simona i Klucz Razumowskiej zrealizowano w Teatrze TV), wiele sztuk wprowadzonych po raz pierwsze na polskie sceny (Pterodaktyle Silvera, Disco Pigs Walsha, Dzieła wszystkie Szekspira Longa, Singera i Winfielda). Autor scenariuszy dla teatru tańca, począwszy od Nienasycenia i Tylko raz w życiu (Opera Narodowa w Warszawie) po Przytul mnieJeśli kochasz zabij czy Innocent when you dream (Stara Prochoffnia). Producent wielu przedstawień teatralnych (Dzieła wszystkie Szekspira zagrano 1100 razy w ciągu 12 lat), organizator przeglądów dramatów współczesnych w Starej Prochoffni  (3 edycje), prezes Fundacji Scena Współczesna. Główny organizator Festiwali Teatrów Tańca Zawirowania, manager teatru tańca Zawirowania, przewodniczący komisji do spraw tańca przy Biurze Kultury miasta stołecznego Warszawy.

x

Z wykształcenia jest reżyserem filmowym i iberystą. Od 2004 roku jest członkiem Korporacji Teatralnej, w ramach której współtworzył kilka spektakli i instalacji wideo. W 2010 roku rozpoczął stałą współpracę z Teatrem Dramatycznym im. Gustawa Holoubka w Warszawie. W tym okresie zrealizował kilkadziesiąt filmów, w tym projekcje i zwiastuny do spektakli, filmy promocyjne, podcasty i rejestracje teatralne. W 2010 i 2012 roku tworzył telewizję festiwalową i oprawę wideo dla Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Warszawa Centralna. W 2011 roku zmontował pierwszy na świecie film w języku udmurckim: Uzy-Bory. Ponadto współpracował z Teatrem Studio, Teatrem 21, Instytutem Teatralnym, Grupą Studnia O, Amnesty International Polska, Stowarzyszeniem Praktyków Dramy STOP-KLATKA i Stowarzyszeniem Pedagogów Teatru. Od 2012 roku współpracuje z Teatrem Polonia, Och-Teatrem i Teatrem Powszechnym w Warszawie. 

 

x

Berd Knappe

Tancerz

Zobacz Projekty

Więcej

Milan Kozánek

Tancerz, choreograf, nauczyciel

Zobacz Projekty

Więcej

Od kilku lat Berd Knappe zajmuje się wyłącznie kontakt improwizacją. Wcześniej pracował niezależnie jako malarz, muzyk i architekt. 

W celu stworzenia lokalnych społeczności CI uczy w całej Europie- szczególnie interesuje się zagadnieniem , jak ludzie bez tanecznego specjalistycznego  treningu ciała, mogą znaleźć łatwy, wygodny i zabawny sposób do fizycznej improwizacji jako formy sztuki. Wspiera i inicjuje integracyjne projekty taneczne i współpracuje z "DanceAbility International"

wideo: http://youtu.be/KEonTrmxv-w
dokumentacjawww.dancedancedance.de

x

Ukończył studia na Wydziale Kreacji Tańca na Akademii Sztuk Scenicznych w Bratysławie. Po zdobyciu doświadczenia w słowackich formacjach tanecznych, zaczął prace zagranicą: w Szwajcarii, z choreografem Roberto Galvanem oraz Austrii z choreografem Willi Dornerem. Brał udział w tworzeniu kilku projektów słowackiej choreografki Zuzany Hájkovej. İch ostatnim projektem była produkcja stworzona w Operze Narodowej w Bańskiej Bystrzycy. Od 1993 roku pracuje nad projektami solowymi. W 1995 roku został nagrodzony w Konkursie Choreograficznym Bratislava’95.

W 1996 roku razem z Zuzaną Kozankową założył Artyci Dance Company. Celem tej grupy tanecznej jest zarówno praca twórcza jak i działalność edukacyjna. Swoje pedagogiczne i artystyczne umiejętności rozwija w czasie wielu przedstawień scenicznych oraz pracy na warsztatach. Regularnie uczestniczył w warsztatach Billa Younga, A.Harwooda, I. Wolfe‘a, D. Zambrano oraz wielu innych.

Od 1995 do 2001 uczył się metody ruchu „Axis Sylabus“, stworzonej przez choreografa i pedagoga Freya Fausta. W 1999 roku pracował intensywnie jako tancerz w Zurychu (Szwajcaria), w Company Denise Lampart, Molteni Philippe Egli‘a oraz Operze Narodowej. Od 1999 uczy regularnie w Polskiej Szkole Tańca, na Międzynarodowych Warsztatach Tańca Współczesnego w Poznaniu oraz innych polskich miastach.

Od 2001 roku wykłada w Pradze, a od 2003 w Salzburgskiej Esperymentalnej Akademii Tańca, gdzie w roku akamickim 2005/2006 pracował jako asystent dyrektora, nauczyciel i choreograf. W 2008 roku zostal zaproszony do wspoółpracy przez Uniwersytet w Calgary(Australia). Od 2008 roku wykłada również w Północnej Szkole Tańca Współczesnego w Leeds, a od roku 2009 w Tanz Quartier Wieden i Konserwatorium Uniwersytetu Wiedeńskiego.

x

Olga Lidia Kozłowska

performerka, animatorka kultury

Zobacz Projekty

Więcej

Ezra LeBank

Funkcja

Zobacz Projekty

Więcej

Psycholog. Realizuje autorskie warsztaty dotyczące komunikacji, głosu i ruchu. Ma doświadczenie w pracy z młodzieżą, dorosłymi i seniorami. Czerpie z różnorodnych metod pracy, m.in. kontakt improwizacji, mindfulness, dramy stosowanej oraz pracy z procesem.

 

Realizuje się w obszarze performance, pracy z głosem i ruchem. Obecnie współpracuje z Teatrem Stella Polaris (Norwegia). Organizatorka pierwszego polskiego festiwalu laboratoriów Lab Bazaar Kontakt Improwizacji w Warszawie. Z Fundacją Perform współpracuje w ramach IV Festiwalu Warsaw Flow. Koordynuje projekt "PoRuszenie".

 

Prowadzi autorski projekt artystyczno-badawczy "Rytualne Spotkania" na temat spotkania, kobiecości i męskości, w którym odbywają się pokazy pracy "za spotkaniem" w formie performance.

 

Posiada doświadczenia w koordynacji projektów. Jej pasją jest komunikacja zarówno w wymiarze ruchu, improwizacji głosowej, relacji międzyludzkich jak i architektury informacji w rozwiązaniach informatycznych. Czerpie inspiracje z podróżowania po świecie i obserwacji różnorodności życia.

x

Międzynarodowy uznany specjalista od szeroko rozumianego ruchu. Jego aktywność performatywna a także nauczanie są zakorzenione w jodze, nietradycyjnym partnerowaniu (w tym kontakt improwizacji), biomechanice i akrobacji cyrkowej. Jako najważniejsza osoba odpowiedzialna za działania ruchowe State University w Kalifornii, Long Beach i dyrektor Instytutu Badawczego AcroYoga. Występował i wykładał na świecie w ciągu ostatnich 14 lat na uniwersytetach, festiwalach i konferencjach, w tym The Juilliard School, Purchase College, University of Montana , Portland State University, Smith College, PUSH Physical Theatre, Divine Play AcroYoga Festival, Pilobolus dance Theatre, Earthdance, AcroYog Montreal i wiele innych. Ezra posiada zaawansowany RYT - 500 status z Yoga Alliance, jest także instruktorem wyszkolonym w rosyjskiej szkole Biomechaniki. Jest twórcą dynamicznego Partneringu , twórczej praktyki ruchu koncentrującej się na usuwaniu bloków tak aby zwiększyć szybkość i pojemność całej sposobów przemieszczania partnera. Jego filozofia ruchu jest prosta: " Każdy z nas to anioł z jednym skrzydłem. Możemy latać tylko obejmując się nawzajem.”-Lukrecjusz. Learn more about Ezra at www.bossyflyer.com

Watch him dance here: https://www.youtube.com/watch?v=8hHOgA2J9vo

and here: https://www.youtube.com/watch?v=wyaie2QcAz0 

 

Acrobatic Improvisation

Nawigacja zmian i obrotów w akrobatycznych działaniach partnera w kontakt improwizacji, akrobatyczna improwizacja - Acroprovisation, bada podwyższoną wrażliwość w dynamicznym kontekście partnerowania. Wykorzystując niekonwencjonalne powierzchnie i zależności, ta akrobatyczna praktyka otwiera możliwości do improwizacji, zapraszając tancerzy i akrobatów, aby zyskali wolność i zaufanie w różnych strukturach, aby rozwinęli zdolności partnerowania w ​​kontakt improwizacji.

x
x

Samuli Lehesaari

Tancerz, nauczyciel

Zobacz Projekty

Więcej

Michał Maciaszek

Tancerz/Performer - nauczyciel JAm podczas VI warsaw flow 2015

Zobacz Projekty

Więcej

Samuli Lehesaari jest nauczycielem i tancerzem, kończącym obecnie studia psychologiczne. Praktykuje kontakt improwizację od 2000 r, studiował taniec współczesny oraz improwizację w Niemczech. 

Jest jednym z organizatorów fińskiego festiwalu Skiing on Skin. Źródłem inspiracji są dla niego również joga, praktyki kontemplacyjne oraz ruch autentyczny. Ze względu na swoje żywe zainteresowanie pedagogiką i psychologią, zawsze podchodził do ruchu jako sposobu wspierania ucieleśnionej obecności, kreatywności, komunikacji i świadomości w relacji do siebie i innych. Równie ważny jest dla niego taniec dla czystej radości i poczucia sensu, które pojawiają się, kiedy pozwala prowadzić się chwili obecnej.

“Od początku byłem pod wrażeniem możliwości, które kontakt improwizacja daje w odkrywaniu, tworzeniu i komunikowaniu się. Widziałem kontakt jako nowy fascynujący język, który zaprasza mnie do znalezienia bardziej szczerego źródła, z którego mogę odnosić się do innych i do siebie. Kontakt improwizacja jest również językiem, który pozwala być ciągle na nowo definiowanym. Kiedy my się zmieniamy, forma i treść tego języka również się zmienia. “ 

x

Michał Maciaszek jest pasjonatem AcroYogi, pierwszy raz zetknął się z nią w 2012 roku na plażach Goa w Indiach. Uczestnik wielu międzynarodowych warsztatów, Elemental Immersion w Atenach, Lunar Immersion w Londynie. W 2013 AcroYogowy JAMbassador w Warszawie. W 2014 pierwszy i jedyny certyfikowany nauczyciel AcroYogi w Polsce. Regularnie praktykuje jogę i kalistenikę a od dzieciństwa zajmuje się gimnastyką, akrobatyką i różnymi nowoczesnymi dyscyplinami pokrewnymi (parkour, tricking, xma).


http://www.acroyoga.org/app-teacher-directory/michal-maciaszek

x

Justyna Majchrzyk

Koordynacja/PR projektu "inVISIBLE"

Zobacz Projekty

Więcej

Mirva Mäkinen

nauczyciel intensive podczas VI warsaw flow 2015

Zobacz Projekty

Więcej

Absolwentka zarządzania Społecznej Akademii Nauk. Zajmuje się koordynacją oraz promocją projektów. W latach 2012 – 2014 związana z Teatrem Tańca Zawirowania. Współorganizowała IX oraz X edycję Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Zawirowania. Stoi za produkcją kilku spektakli m.in. Navigation Song BD303 (chor. Irad Mazliah) oraz projektów „K44” (chor. Karolina Kroczak), „Nie ogarniam...” (chor. Elwira Piorun). Menadżer autorskiego projektu Karoliny Kroczak „Oddaj ciężar!”. Z Fundacją Artystyczną PERFORM związana przy realizacji projektu „inVISIBLE”.

Inspirują ją ludzie i ich pasje, podróże oraz rozwój osobisty.

x

Zdobyła dyplom magistra na tanecznym wydziale na Uniwersytecie Sztuki w Finlandii w 2000 roku. Wcześniej ukończyła wychowanie fizyczne na Uniwersytecie Jyväskylä, a 2010 roku rozpoczęła pracę doktorancką na temat somatoestetyki w kontakt improwizacji na Uniwersytecie w Helsinkach.

Od 14 lat jest nauczycielką tańca, choreografem i wykładowcą w Liceum Sztuk Performatywnych. Dzieliła się swoją wiedzą na wielu konwencjach i festiwalach. Mirva ma również na koncie współpracę z instytucjami tańca i choreografami, min. Karttunen Kollektiv (choreograf Jyrki Karttunen), New Circus Company Circo Areo, choreograf Joona Halonen, Echo Echo Dance Company (Irlandia), współpraca z Frey Faust i współpraca z Joerg Hassmann. Obecnie współpracuje z choreografem Valtteri Raekallio.

W tańcu interesuje mnie poczucie swobodnego przepływu i delikatnego ruchu. Uwielbiam śledzić ruch, jego rytm, i sposób w jaki oddziałuje na ciało. Poczucie tańca zależy od zdolności do przełączania ciała z totalnego rozluźnienia do ekstremalnego napięcia. Nazywam to zdolnością oddychania i kreowania ruchu. Mój ideał to całkowita obecność w chwili, co sprawia, że ruch jest prawdziwy i wymowny.

x

Simone Malone

Muzyk improwizacyjny i profesjonlista ruchu

Zobacz Projekty

Więcej

Jonathan Megaw

tancerz, performer

Zobacz Projekty

Więcej

Muzyk improwizacyjnym i profesjonalista ruchu zamieszkały na Majorce (Hiszpania). Prócz improwizacji kontaktowej uprawiał on aikido, body weather, chi kung, jogę, medytację vipassana oraz authentic movement.

Zafascynowany jest ciszą i bezruchem, a także związkami tych stanów ze zjawiskami dynamicznymi.

x

Jonathan Megaw już od najmłodszych lat trenował i występował w wielu przedsięwzięciach teatralnych z pogranicza różnych dyscyplin. Jego pierwszym nauczycielem tańca podczas pełnych studiów stacjonarnych był były solista Yat Malgram wraz z niemieckim choreografem Drama Centre w Londynie Kurtem Joosem, gdzie Jonathan studiował aktorstwo. Studiował również Performing Arts na Uniwersytecie Middlesex, Drama na Flinders University of South Australia, a studia podyplomowe ukończył w London Contemporary Dance School i Labana. Pracował jako aktor, komik, trapez, tancerz, choreograf i i wykonawca żywej sztuki. Zrealizował szereg instalacji cyfrowych w tym Red, After Claude Cohune, LRRH, Ornithologies. Posiada certyfikaty z wielu somatycznych i uzupełniających praktyk terapeutycznych.
Improwizacja w jakiejkolwiek formie performatywnej zawsze go interesowała i CI stanowi trzon jego praktyki i badań od wielu lat. Dąży on do wprowadzenia uważności gdzie my kończymy, a inni zaczynają, co jest inspirowane przez jego regularną praktykę i szkolenia w Puja Kundalini Tantra Joga w Ashram Munivaran na Bali.

x

Thomas Mettler

Funkcja

Zobacz Projekty

Więcej

Caterina Mocciola

Niezależna tancerka i wytwórca

Zobacz Projekty

Więcej

Przez ostatnie 34 lata pracy eksplorował teatr i taniec. Naucza ponad 28 lat , 4 lata w pełnym wymiarze godzin w profesjonalnych szkołach aktorskich i tanecznych w Londynie i Paryżu, a ponad 140 intensywnych warsztatów zaprowadziło go do Kolumbii, Francji, Anglii, Włoszech, Niemczech, USA, Indii, Grecji, Portugalii, Finlandii, Hiszpanii, Szwajcaria, a teraz Polski .Międzynarodowych występy na całym świecie i możliwości zapraszania artystów z całego świata do kraju swojego pochodzenia Szwajcarii  wzmocniły realizację jego marzenia o świecie bez granic . "CI jest dla mnie - w tym momencie mojego życia i taniec - coraz mniej = więcej za mniej = słuchanie słuchanie słuchanie zamiast robienie, robienie, robienie ( Gdybym miał tylko 1 słowo do opisania , wybrał bym nie- robienie.) "

Jego improwizacje:

https://www.youtube.com/watch?v=rZ6QqFZui00 , http://www.keep-searching.ch/

 

" PODSTAWY " PŁYNNE PARTNEROWANIE

Naszym punktem wyjścia w tym CI- researchowych jest "UN-doing".  Poprzez głębsze ‘słuchanie’ w naszych ciałach , powięzi i oddechu możemy przygotować się do "wewnętrznego i zewnętrznego badania " - nie do perfekcji - ale do zrozumienia podstawowych fundamentalnych zasad w pracy z grawitacją - "podnoszeń" i partnerowania . Przez przebudzonego świadomości i wsłuchanie w energię i oddech  innego tancerza , kontakt improwizacja tańczymy bez wysiłku i płynnie.

Poszukujemy  "odpowiedniego tonusu" naszych mięśni - i dzięki pomocy naszego oddechu i zrozumienia ‘Tensegrity’ - odkrywamy nowe możliwości  luźnego kośćca i naszego lekkiego szkieletu w "płynnych układach mięśni tkanki łącznej".

Wszystko to pozwala nam uzyskać możliwą nieważkość tańca pod/na/z naszym partnerem, od centrum ruchu  "unosząc się na siebie " zamiast " wspinaczki " na moim partnerze ;-)

Technika i siła musi pochodzić od wewnątrz  względem  posiadanego ciało, a także ciała partnera

(-ów). Połączenie  z własnym oddechem, tchnieniem tańca naszego partnera i a wówczas "tańczymy na tym oddechu" -razem.

x
x

Jestem niezależną tancerką i wytwórcą. Pochodzę z Włoch, od ponad dziesięciu lat mieszkałam w Australii; niedawno przeprowadziłam się do Berlina. 

Moja praktyka artystyczna ma swoje korzenie w Kontakt Improwizacji i Improwizacji, ale moje zamiłowanie do ruchu i tańca popchnęło mnie do odkrywania innych pokrewnych dyscyplin, które nadal mają silny wpływ na mój taniec i sposób nauczania: Feldenkreis, BMC, Teatr Fizyczny, Taniec Współczesny, Release, Akrobatyka, Arial Dance, Body Weather i Kung Fu.

Najważniejsi nauczyciele, którzy wpłynęli na mój taniec to Nancy Stark Smith, Martin Keogh, Joerg Hassmann, Gustavo Lecce, Nita Little i Jess Curtis. Ostatnio też asystowałam i interpretowałam Alito Alessi na treningu nauczycieli w Rzymie i Nita Little w Toskanii.

Podczas pobytu w Sydney, miałam bardzo aktywną rolę w społeczności jako tancerka, pedagog i organizator. Byłam inicjatorem niedzielnego dżemu w Sydney i tanecznego kolektywu MomentumInSydney. Regularnie gościłam Underscore i Global Underscore. Również współorganizowałam z Critical Path Sympozjum Improwizacyjnych Praktyk.

Uczyłam w całej Australii, Nowej Zelandii, we Włoszech, w Argentynie i Polsce.

x

Wojciech Mochniej

tancerz, nauczyciel

Zobacz Projekty

Więcej

Eckhard Müller

Tancerz/Performer - nauczyciel site specific podczas VI warsaw flow 2015

Zobacz Projekty

Więcej

Urodzony i wychowany w Lublinie, Mochniej rozpoczął swoją karierę jako tancerz ulicy. W lokalnym Domu Kultury odkrył taniec współczesny i tak narodziła się jego pasję do ruchu. Pracował jako członek Zespołu Baletowego Teatru Muzycznego w Lublinie podczas studiów animacji kultury na Uniwersytecie Marii Curie- Skłodowskiej. Był oryginalnym członkiem Śląskiego Teatru Tańca, pierwszym profesjonalnym tancerzem tańca współczesnego w Polsce, gdzie tańczył w latach 1991-1994, a gdzie poznał Melissę Monteros. W 1995 roku wspólnie uruchomili W&M Physical Theatre (jako Teatr Tańca w Gdańsku) Wraz z Monteros był założycielem Wybuchów Tańca, Polskiego Międzynarodowego Festiwalu Improwizacji w Zielonej Górze. Został też zaangażowany w Festiwal Zawirowania w Warszawie od jego powstania w 2005 roku. Był członkiem Theatre Junction's Resident Company of Artists w latach 2006-2007. Mochniej tworzył choreografie dla polskiej wersji "So You Think You Can Dance" w 2009 roku.

x

Entuzjastycznie występuje i tańczy kontakt improwizacje od 1988r. Uwagę skupia na badaniu zasad CI. W przeciągu 20 lat nauczania, humorystycznie rozsiewa 'ziarna' swoich nieprzerwanych badań.

 

x

Iwona Olszowska

Tancerka, choreografka, nauczycielka

Zobacz Projekty

Więcej

Ksenia Opira

TANCERKA

Zobacz Projekty

Więcej

Tancerka, choreograf, nauczyciel tańca współczesnego, świadomości ciała, kontakt improwizacji oraz improwizacji jako performance; Somatic Movement Educator wg metody Body Mind Centering.

Kierownik artystyczny Eksperymentalnego Studia Tańca  EST od 1989 roku przez lat 10 z repertuarem autorskim. Później site specyfic kooperacje.

Obecnie realizuje projekty improwizacji strukturalnej, lecture performance, site specyfic. Tworzy Obszar Tańca w Teatrze BARAKAH. Ponad to uczy w Hurtowni Ruchu, w Studio Kontakt w Krakowie, na kursach instruktorskich, studiach zaocznych Akademii Muzycznej w Łodzi na wydziału wokalno- aktorskim na specjalności choreografii i techniki tańca oraz na Wokalistyce Estradowej., Prowadzi taniec współczesny na Akademii Muzycznej w Krakowie, na specjalności Rytmika,  Wydziału Twórczości Interpretacji i Edukacji Muzycznej w Katedrze Badan Muzyczno – Edukacyjnych. A także warsztatach tańca i festiwalach kontakt improwizacji w Polsce i za granicą (Ukraina, Anglia, Rosja, Mołdawia, Niemcy, Włochy, Portugalia).

 

Przez 8 lat uczyła w krakowskiej PWST. Doświadczenia taneczne zdobywała w centrach tańca w Nowym Jorku,oraz jako wolny słuchacz na Uniwersytetach George Mason w Waszyngtonie w Alabamie i w Calgary, warsztatach organizowanych przez Śląski Teatr Tańca, Centrum Animacji Kultury oraz festiwalach tańca w Polsce.

Tworzyła autorskie spektakle, choreografie  solowe, dla zespołu EST a także m.in.  Polskiego Teatru Tańca, Teatru Rozmaitości, Teatru Starego, Słowackiego w Krakowie.

Prowadziła coachingi zakończone pokazami m.in. Pan European Art. Laboratory w Villi Decius, kilkakrotnie Falling After Paxton w Toruniu, Łodzi, Białymstoku, Wrocławiu.

Jako tancerka tańczy solowo, ostatnio również w przestrzeniach alternatywnych, improwizacje strukturalne min. lecture performances: Serce zRozum, Bones Mind Moving- Moving Bones Mind, Falling after Paxton z EST/Hurtownia Ruchu, oraz site specyfic z EST/Płaczące krzesła -Plac Boh. Getta, Tramwaj zwany podążaniem, Autoshow, Dziwne Nie_pokoje  oraz Jackiem Owczarkiem projekt And we will dance together. W ramach Obszaru Tańca powstały sola Moda na Gender, Natura ruchu- święta geometria, oraz  duety Skapani w muzyce z Piotrem Skalskim, Naiwny rekreacyjny taniec z Natalia Iwaniec, Wodostany.

Brała udział w  projektach z Pracownią Fizyczną Zdarzenia oraz Wystawa w MS2  w Łodzi Przyjdźcie pokażemy wam co robimy, z Renatą Piotrowską Unknown, z Martą Pietruszką i Andrzejem Sadowski B&B, z Marcinem Janusem, z Magdą Przybysz Serce Zrozum oraz w projektach międzynarodowych. Liz Lerman Dance Exchange Home, Bliskość z Risa Jaroslow, Aurora z Maidą Withers, Ocean Miasta z Pierre Deloche, Just say it z Michaelem Schumacherem, Samples projekt polsko –rumuński z EST.

Tańczyła w USA, Kanadzie, Finlandii, Rosji, Anglii, Norwegii,  Szwecji, Finlandii, Niemczech,  Austrii, Włoszech, Portugalii, Izraelu, Czechach, na Ukrainie, Mołdawii. Otrzymała nagrody za choreografie oraz  za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną oraz stypendium Fundacji Batorego /ArtsLink w Nowym Jorku.

www.hurtowniaruchu.pl
www.bodylab.eu
www.teatrbarakah.com
www.taniecpolska.pl

x

Tańczę kontakt improwizację od 5 lat i jest dla mnie nieograniczonym źródłem doświadczeń, nauki i inspiracji. Tańczę kontakt improwizację od 5 lat i jest dla mnie nieograniczonym źródłem doświadczeń, nauki i inspiracji. Zaprowadziła mnie na studia Tańca i Somatyki w Finlandii (Eastern Finland Sport Institute), do uczenia CI/improwizacji w ruchu i bodyworku. Wierzę w uczenie się poprzez doświadczenie, działanie, poprzez ruch.

 

x

Jacek Owczarek

tancerz, nauczyciel, choreograf

Zobacz Projekty

Więcej

Małgorzata Antonina Pianowska

performerka, tancerka i nauczycielka oraz menedżerka projektów kulturalnych

Zobacz Projekty

Więcej

Jacek Owczarek – choreograf, tancerz, pedagog tańca, improwizacji i Kontakt Improwizacji. Od 1996 uczy tańca i Kontakt Improwizacji na warsztatach ogólnopolskich, międzynarodowych i kursach instruktorskich oraz w PPSKAK w Kaliszu. W latach 1994-2003 tańczył w kilkunastu spektaklach Teatru Tańca ALTER Witolda Jurewicza. Brał udział w międzynarodowych projektach, współpracował z Teatrem Bretoncaffe w Warszawie oraz przy filmach Michała Tywoniuka i Darii Kopiec. Tworzył ruch sceniczny i występował w przedstawieniach teatralnych m.in. w Teatrze Dramatycznym w Warszawie Starym w Krakowie, Teatrze Nowym w Łodzi. Od 2007 roku jest wykładowcą na Akademii Muzycznej w Łodzi. W 2007 roku założył w Łodzi grupę "Pracownia Fizyczna". Prezes Stowarzyszenia MOVIN’ ŁÓDŹ. Wiceprezes Fundacji Kino Tańca.

x

Performerka, tancerka i nauczycielka oraz menedżerka projektów kulturalnych z dziedziny tańca - z wykształcenia socjolog, badaczka kultury współczesnej. Podróżniczka.

Zgłębiająca a sztukę tańca (głównie technika contemporary, new dance i contact improvisation) oraz różne metody rozwoju ciała i ducha (yoga, kalaripayattu) podczas licznych podróży po Europie, Azji oraz w Australii. 

Uczestniczka międzynarodowych projektów tanecznych/performance Szczególnie zainteresowana dziedziną site specific. Od 2011 współpracuje z Duńską choreografką Pipaluk Supernova.

 

Wybrane projekty kulturalne/ freelance:

  • Fundacja Artystyczna Perform

Poland Contact Improvisation Festival – Warsaw Flow, www.polnadcontactfestival.com, 2011, 2012

Członek zespołu organizacyjnego/ PR/organizator,

Dance Inter-Space/ Europejski Stadion Kultury Rzeszów/

Koordynatorka/Choreografka/ Tancerka

100Dancers (we współpracy z Copenhagen DreamHouse)

Koordynatorka/Choreografka/ Tancerka

 

Project Manager/ Manager Projektów (organizacja i produkcja wydarzeń):

- ciało/umysł - Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego /2009/2010/2011,

- Warszawska Scena Tańca 2011, 2012,

- I Kongres Tańca 2011,

- Go!Go!Dance!!- 8godzinny maraton tańca- 17 projektów/2010;

  • Fundacja Muzyka Jest dla Wszystkich

Strawinski Hip Hop- koordynacja i prowadzenie warsztatów dla młodzieży, aktywizacja i włączenie uczestników do spektaklu „Historia Żołnierza”

Chopin Open Festival + Akcja Labirynt, http://www.akcjalabirynt.pl/, 2010/2011/2012

Prowadzenie warsztatów z dziedziny performance dla dzieci.

Wybrane projekty 2012-2011: taniec/ performance:

  • TOPOLOGIE -Annie Vigier & Franck Apertet (les gens d’Uterpan)/tancerka 2012
  • Bottle of Copenhegen –(with Pipaluk Supernova), choreografka i tancerka -site specific Kopenhaga/2012
  • The Woman- choreografia Paulina Święcańska, tancerka
  • Wili Dorner „Bodies in Urban Spaces”-  tancerka  Lublin 2012/ czerwiec
  • S(peach)less- Pianowska/Zakrocki/Zemler/Ebert - koncept i choreografia /Pianowska/ premiera lipiec 2012
  • Dialog z Adasinkiym, tancerka/ performance po masterclass z Antonem Adasinkiym/ Derevo/ IMKA 2012
  • Passing Thorough- tancerka/ project site specific prowadzony przez Małgorzatę Haduch oraz Rachel Ogle oparty o technikę pracy Davida Zambrano, Re:wizje 2011;
  • 100dancers Kopenhaga (http://www.liveartinstallations.com/100dancers/) 2011/ instalacja live art, site specific;
  • Oblepmy Warszawę od 2011 (www.oblepmywarszawe.blogspot.com), autorski projekt site specific
  • Persona - film (duet: Małgorzata Pianowska i Paulina Święcańska, realizacja filmu: Jakub Kasznia) 2011,
x

Magdalena Radłowska

Choreografka, pedagoszka, tancerka i performerka

Zobacz Projekty

Więcej

Adrian Russi

tancerz, nauczyciel, performer

Zobacz Projekty

Więcej

Choreograf, pedagog, tancerka i performer. Absolwentka studium Tańca Współczesnego w Poznaniu, Uniwersytetu Zielonogórskiego na wydziale Pedagogika o kierunku Animacja Społeczno Kulturalna o specjalności taniec, Uniwesytetu Middlesex w Londynie na wydziale Choreografii i wydziału Tańca Współczesnego w London Contemporary Dance School "The Place".

Magdalena jest laureatką wielu nagród i wyróżnień, jak np.: laureatka programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”, laureatka II miejsca Programu Telewizyjnego „Dolina Kreatywna”. Ma też na swoim koncie liczne wyróżnienia, certyfikaty i stypendia za choreografie na Festiwalach tańca w Polsce, Niemczech, Szwecji, Irlandii, Francji, Luksemburgu i w Wielkiej Brytanii. Magdalena uczyła się u wybitnych nauczycieli i choreografów z całego świata: Nick Nodine, Kirstie Simson, Sasha Roubicek, Jorge M. Crecis, Nita Little, Ray Chuang i wielu innych.

Pracuje jako nauczyciel tańca dla dzieci i dorosłych w teatrach, szkołach i studiach tanecznych. Bierze czynny udział w warsztatach i festiwalach w Europie. Jest choreografem pierwszego w Polsce międzypokoleniowego Teatru Tańca Dawka Energii. Jest także założycielem międzynarodowego teatru tańca Anima Dance Company. Tworzy liczne choreografie i filmy taneczne z udziałem aktorów oraz tancerzy z całej Europy. Od 2010 roku należy do Teatru Tańca LML, którego członkami są absolwenci London Contemporary Dance School w Londynie. www.magdalenaradlowska.com

x

Jeden z najbardziej znanych i aktywnych nauczycieli CI, podróżuje po całej Europie ucząc i tańcząc improwizację w kontakcie i swobodną improwizację. Zaangażowany w kontakt od 1992r., w tym czasie największą część swego życia poświęcił zgłębianiu tej cudownej formy tańca.


Po studiowaniu techniki New Dance w “bewegungs-art” we Freiburgu (Niemcy) uczył się od wielu nauczycieli, m.in. od Steve’a Paxtona i Nancy Stark Smith, którzy z grupą tancerzy zapoczątkowali rozwój kontaktu we wczesnych latach siedemdziesiątych. Dodatkowo na to, czego uczy Adrian, wpływ miały zainteresowanie sztukami walki oraz Craniosacral Bodywork.


Pracuje jako freelancer, regularnie zapraszany jest do współpracy ze szkołami tańca, uczył na większości festiwali kontaktu na świecie. W swojej pracy nauczyciela CI koncentruje się na technicznych aspektach kontaktu (lekkość, precyzja, siła), jak również na kwestii percepcji (wrażenia płynące z ciała/odczuwanie ciała, łączność między przestrzenią wewnętrzną i zewnętrzną, góry i dołu, połączenie centrum-peryferie) i na twórczości wypływającej ze świadomości ciała i uważności. Przyjemność zabawy, głębokie zaangażowanie w taniec i szacunek dla innych stanowią dla niego podstawę tego, aby otrzymać jak najwięcej z tańczenia CI.


Jako performer pracuje z wieloma artystami z całego świata, jego performensy powstają w oparciu o techniki swobodnej improwizacji, kontakt improwizacji, teatru tańca, włączając w to głos i muzykę na żywo. W 2007 zainicjował powstanie trio “Moving Men” (Charlie Morrissey, Jacky Miredin), z którym występuje w całej Europie.


Jest zaangażowany w organizację festiwali, jamów, spotkań nauczycieli i innych wydarzeń wpierających rozwój improwizacji w kontakcie. Więcej informacji www.adrianrussi.com

x

Agnieszka Rybak

Funkcja

Zobacz Projekty

Więcej

Richard & Malaika Sarco-Thomas

Artyści, performerzy

Zobacz Projekty

Więcej

Uczy, porusza się , performuje. Aktualnie związana ze Studiem „Dwóch Ścieżek” w Instytucie Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu w projekcie Body Constitution poświęconemu technikom źródłowym sztuk walk w treningu fizycznym performera/aktora. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu.

Absolwentka Akademy of New Dance and Improvisation oraz programów instruktorskich z zakresu terapii, tańca i ruchu. Stale praktykuje i doskonali swój warsztat w kraju i za granicą.

Członek ECITE. Współtwórca festiwalu CYRKULACJE Żywe Kultury Ruchu www.cyrkulacje-kulturyruchu.org.pl

 

OPOWIADANIE CIAŁEM

Jaki jest głębszy związek między ruchem i gestem?

Między czynnością a działaniem fizycznym ?

Jak od ruchu możemy przejść do tkania opowieści naszym ciałem ?

Lab jest próbą unaocznienia niewidzialnego. Próbą rozebrania tego co znane. Poprzez zagłębienie się w intencję ruchu będziemy poszukiwać nowych sposobów percepcji i komunikacji we

współ-ISTNIENIU.

x
x

Richard and Malaika Sarco-Thomas są zafascynowani improwizacją kontaktową od 2003 roku. W latach 2006-2010 para ta organizowała cotygodniowy Contact Jam at Dartington, zainicjowany przez twórcę IK Steve'a Paxtona latach 80- tych. Doświadczenie Richarda w Ki Aikido oraz shiatsu, a także badania Malaiki nt. współczesnych form improwizacji tanecznej, stanowią wyraz ich podejścia do IK. Wspólnie organizują oni cotygodniowy contact jam na University College Falmouth, a także coroczny międzynarodowy Contact Festival Dartington.

x

Daniela Schwartz

Tancerka/Performerka- nauczycielka site specific podczas VI warsaw flow 2015

Zobacz Projekty

Więcej

Nikolay Selekta

DJ

Zobacz Projekty

Więcej

Wędrowna artystka, która posiada tytuł wydziału Fine Arts, Ecole Superieure des Arts Decoratifs de Strasbourg, Francja. Uczestniczyła w praktykach, spektaklach I nauczaniach CI od 1998 roku. Jako artystka, jest zainteresowana ciałem, przestrzenią i ruchem,  jako materia do tworzenia wyrażania i kreowania. Jej prace charakteryzują się elementami multimedialnymi, przedmiotami, instalacjami, obecnymi w każdej jej pracy.

x

Pochodzi ze wschodu Ukrainy. Karierę DJ'a rozpoczął w 2008 roku, organizując cykl reggae imprez w Kijowie, które z czasem przekształciły się w raga-jungle i break-core.  

W 2012 roku jeden z przyjaciół podarował  mu gramofon, drugi – pierwszą płytę winylową. W ten sposób rozpoczęła się jego przygoda z winylem oraz przyjaźń z jazzem. Nikolay eksperymentuje z brzmieniem, wykorzystując w swoich setach  drum'n'bass, psy-trance, dub, motywy etniczne, ambient, jazz i rock-n-roll.  Znany z eklektycznego oraz bogatego muzycznego stylu, każdy set wypełnia dynamicznym rytmem i improwizuje z różnymi gatunkami, stylami, dźwiękami, emocjami.

x

Nancy Stark Smith

Funkcja

Zobacz Projekty

Więcej

Paulina Święcańska

Prezes Fundacji Dyrektor Artystyczny

Zobacz Projekty

Więcej

Początkowo trenowała sport i gimnastykę, co zaprowadziło ją do studiowania i wykonywania tańca (modern i post-modern dance)  we wczesnych latach 70-tych, w dużym stopniu pod wpływem przełomowego Judson Dance Theater (działającego od  1960 roku w Nowym Jorku). Nancy tańczyła w pierwszych spektaklach Kontakt Improwizacji w 1972 roku ze Steve’m Paxtonem i jego współpracownikami  -  od tego czasu stała się jedną z kluczowych osób  rozwijających ten nurt jako tancerka, pedagog, performerka, pisarz, wydawca i organizator. Podróżuje intensywnie po całym świecie ucząc i tańcząc CI oraz inne formy improwizowane - ze znakomitymi partnerami do których należą m.in.  Ray Chung, Julyen Hamilton, Andrew Harwood, Peter Bingham, Karen Nelson i muzyk Mike Vargas. W 1975 roku była współzałożycielką międzynarodowego czasopisma o tańcu Contact Quarterly, które do tej pory prowadzi ze współpracownikami, zajmując się jego edycją i produkcją, a także  publikuje  inną literaturę taneczną.

Prace i teksty Nancy znalazły się w ksiażkach: “Taken By Surprise: A Dance Improvisation Reader” i “Composing While Dancing: An Improviser’s Companion” oraz w filmie “The Poetics of Touch”.  Jej pierwsza książka  “Caught Falling: The Confluence of Contact Improvisation, Nancy Stark Smith, and Other Moving Ideas” ukazała się w 2008 roku. Mieszka w zachodnim Massachusetts. www.nancystarksmith.com

 

KONTAKT IMPROWIZCAJA I UNDERSCORE: Ucieleśnienie i współpraca

Warsztat ma na celu odświeżyć  i pogłębić nasze doświadczenia i praktykę Kontakt Improwizacji, poprzez pracę z elementami z Underscore - długą strukturą, obejmującą jamowanie/Kontakt/improwizację/kompozycję, którą Nancy rozwija od 1990 roku (dokładny opis Underscore poniżej).

Samodzielnie, w kontakcie, w grupach, w ciszy i z muzyką na żywo będziemy badać fizyczne i energetyczne zmiany naszych stanów, naturalną kompozycję, obecność i relacje.  Nasza praktyka skupi się na treningu fizycznym w CI, szczegółowej praktyce słuchania, dyskusjach i różnych strukturach  improwizacji.

W sobotę i niedzielę wspólnie z innymi tancerzami weźmiemy udział w rozmowie o Underscore i  praktyce Globar Underscore -  co będzie doskonałą okazją do integracji i zastosowania odkryć z naszego warsztatu. Wieloletni współpracownik Nancy, kompozytor i improwizator Mike Vargas wzbogaci warsztat tworzoną na żywo muzyką,  prezentując swój punkt widzenia na taniec, wynikający z ponad 30-letniej pracy z różnego rodzaju stylami tańca, w tym z 13-letniej współpracy z  Nancy w nurcie Kontakt Improwizacji. (Dla osób ze średniozaawansowany/zaawansowanym poziomem doświadczenia w Kontakt Improwizacji).

 

THE (GLOBAL!) UNDERSCORE: wykład i praktyka

(Dla uczestników warsztatu Nancy i Mike’a oraz innych tancerzy ze średniozaawansowany/ zaawansowanym poziomem, którzy wezmą udział w wykładzie i przygotowaniach do Underscore).

Underscore jest długą strukturą obejmującą kontakt/improwizację/jamowanie/kompozycję, którą  Nancy rozwija od początku lat 90-tych jako ramę dla badań nad improwizacją w tańcu.  Struktura ta prowadzi tancerzy przez serię "zmiennych stanów”-  od solowej relaksacji do pracy z grawitacją i wsparciem, przez rozgrzewki, grupową cyrkulację ruchu i interakcje aż do praktyki Kontakt Improwizacji (CI) i pełnej grupowej improwizacji, a potem z powrotem do stanu odpoczynku i refleksji.

Underscore jest narzędziem integracji CI z szerszym spektrum improwizowanych praktyk tanecznych, służy rozwijaniu większej swobody  ruchu w przestrzeni sferycznej, integruje  kinestetyczne i kompozycyjne elementy podczas improwizacji.

Cztery godziny obejmą zarówno etapy niewielkiej, wewnętrznej aktywności  i etapy bardzo energetycznego tańca w interakcji z innymi.  Ponad 20 faz całej tej struktury -  każda z określoną nazwą i symbolem graficznym -  utworzy ogólną mapę dla tancerzy. Podczas tańczenia w ramach wspólnej struktury każdy będzie mógł swobodnie tworzyć własne ruchy, dynamikę i relacje- ze sobą, z innymi, z  grupą, muzyką  i otoczeniem.

Rozmowa o Underscore w sobotę wieczorem (obowiązkowa by wziąć udział w praktycznej części w niedzielę) nakreśli tło i szczegółowy zarys struktury, która będzie fizycznie praktykowana następnego dnia  i obejmie okresy ciszy oraz  okresy improwizowanej na żywo muzyki, skomponowane przez wieloletniego współpracownika Nancy -  muzyka Mike’a Vargasa.

W ciągu ostatnich 13 lat Global Underscore był organizowany blisko daty przesilenia letniego. Stworzony wg pomysłu francuskiej tancerki Claire Filmon Globalny Underscore -  Przesilenie to coroczna impreza, podczas której tancerze w wielu miejscach na całym świecie symultanicznie praktykują Underscore.  Warszawski Festiwal Warsaw Flow będzie jednym z miejsc uczestniczących w światowym evencie Global Underscore w 2014 roku (koordynowanym przez UnderscoreNYC -globalunderscore.blogspot.com). (Wcześniejsze doświadczenia w Kontakt Improwizacji i obecność  na sobotniej rozmowie są wymagane do udziału w praktyce Globar Underscore).

x
x

Badacz wydarzeń kulturalnych, choreograf, performer, trener i manager. Wykształcona na uniwersytetach: w Zielonej Górze, Łodzi i w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w ramach programów coachingowych w większości krajów europejskich, a także w Izraelu, Brazylii, Indiach, Turcji, Australii, Indonezji, Japonii i USA. 

Jako lider i manager kultury, współorganizowała Warszawski Festiwal Sztuki Niezależnej Re:wizje: www.rewizjewarszawa.pl

Obecnie organizuje Międzynarodowy Festiwal Contact Improvisation "Warsaw Flow": www.polandcontactfestival.com.

x
x

Hans van der Vlis

TANCERZ, NAUCZYCIEL

Zobacz Projekty

Więcej

Mike Vargas

Funkcja

Zobacz Projekty

Więcej

Uczy kontakt improwizacji i akrobatyki i uwielbia łączyć te cechy. 

Hans jest terapeutą manualnym i coachem. Kiedy trenuje zespoły, organizacje lub pary używa tych samych umiejętności fizycznych: słuchania i szukają kontaktu w różny sposób. Dla niego fizyczność jest bardzo bogatym źródłem inspiracji, kocha uczyć i badać je. Poza elementami tańca i akrobatyki wykorzystuje także elementy masażu, pracy z ciałem, medytacji, dialogu i ciszy.

x

Zaczął tworzyć muzykę w 1959 roku. Jego ciekawość i miłość do współpracy z ludźmi przeprowadziły go przez wiele kontekstów i kultur, od barów koktajlowych w Indonezji do nowojorskiego Lower East Side. W muzyce tworzonej na potrzeby tańca zaczął się specjalizować w 1978 roku. 

Pracuje jako niezależny kompozytor na terenie USA oraz międzynarodowo - występując, ucząc, nagrywając i improwizując. W ciągu ostatnich 14 lat pracował na całym świecie z Nancy Stark Smith. Wydał 9 płyt CD ze swoją muzyką, a obecnie jest na fakultecie na Wydziale Tańca w Smith College w Northampton w stanie Massachusetts.

 

KONTAKT IMPROWIZCAJA I UNDERSCORE: Ucieleśnienie i współpraca

Warsztat ma na celu odświeżyć  i pogłębić nasze doświadczenia i praktykę Kontakt Improwizacji, poprzez pracę z elementami z Underscore - długą strukturą, obejmującą jamowanie/Kontakt/improwizację/kompozycję, którą Nancy rozwija od 1990 roku (dokładny opis Underscore poniżej).

Samodzielnie, w kontakcie, w grupach, w ciszy i z muzyką na żywo będziemy badać fizyczne i energetyczne zmiany naszych stanów, naturalną kompozycję, obecność i relacje.  Nasza praktyka skupi się na treningu fizycznym w CI, szczegółowej praktyce słuchania, dyskusjach i różnych strukturach  improwizacji.

W sobotę i niedzielę wspólnie z innymi tancerzami weźmiemy udział w rozmowie o Underscore i  praktyce Globar Underscore -  co będzie doskonałą okazją do integracji i zastosowania odkryć z naszego warsztatu.

Wieloletni współpracownik Nancy, kompozytor i improwizator Mike Vargas wzbogaci warsztat tworzoną na żywo muzyką,  prezentując swój punkt widzenia na taniec, wynikający z ponad 30-letniej pracy z różnego rodzaju stylami tańca, w tym z 13-letniej współpracy z  Nancy w nurcie Kontakt Improwizacji.

(Dla osób ze średniozaawansowany/zaawansowanym poziomem doświadczenia w Kontakt Improwizacji).

 

THE (GLOBAL!) UNDERSCORE: wykład i praktyka

(Dla uczestników warsztatu Nancy i Mike’a oraz innych tancerzy ze średniozaawansowany/ zaawansowanym poziomem, którzy wezmą udział w wykładzie i przygotowaniach do Underscore).

Underscore jest długą strukturą obejmującą kontakt/improwizację/jamowanie/kompozycję, którą  Nancy rozwija od początku lat 90-tych jako ramę dla badań nad improwizacją w tańcu.  Struktura ta prowadzi tancerzy przez serię "zmiennych stanów”-  od solowej relaksacji do pracy z grawitacją i wsparciem, przez rozgrzewki, grupową cyrkulację ruchu i interakcje aż do praktyki Kontakt Improwizacji (CI) i pełnej grupowej improwizacji, a potem z powrotem do stanu odpoczynku i refleksji. Underscore jest narzędziem integracji CI z szerszym spektrum improwizowanych praktyk tanecznych, służy rozwijaniu większej swobody  ruchu w przestrzeni sferycznej, integruje  kinestetyczne i kompozycyjne elementy podczas improwizacji.

Cztery godziny obejmą zarówno etapy niewielkiej, wewnętrznej aktywności  i etapy bardzo energetycznego tańca w interakcji z innymi.  Ponad 20 faz całej tej struktury -  każda z określoną nazwą i symbolem graficznym -  utworzy ogólną mapę dla tancerzy. Podczas tańczenia w ramach wspólnej struktury każdy będzie mógł swobodnie tworzyć własne ruchy, dynamikę i relacje- ze sobą, z innymi, z  grupą, muzyką  i otoczeniem.

Rozmowa o Underscore w sobotę wieczorem (obowiązkowa by wziąć udział w praktycznej części w niedzielę) nakreśli tło i szczegółowy zarys struktury, która będzie fizycznie praktykowana następnego dnia  i obejmie okresy ciszy oraz  okresy improwizowanej na żywo muzyki, skomponowane przez wieloletniego współpracownika Nancy -  muzyka Mike’a Vargasa.

W ciągu ostatnich 13 lat Global Underscore był organizowany blisko daty przesilenia letniego. Stworzony wg pomysłu francuskiej tancerki Claire Filmon Globalny Underscore -  Przesilenie to coroczna impreza, podczas której tancerze w wielu miejscach na całym świecie symultanicznie praktykują Underscore.  Warszawski Festiwal Warsaw Flow będzie jednym z miejsc uczestniczących w światowym evencie Global Underscore w 2014 roku (koordynowanym przez UnderscoreNYC -globalunderscore.blogspot.com).

(Wcześniejsze doświadczenia w Kontakt Improwizacji i obecność  na sobotniej rozmowie są wymagane do udziału w praktyce Globar Underscore).

x
x

Scott Wells

tancerz, nauczyciel, choreograf

Zobacz Projekty

Więcej

Filip Wencki

Badacz kontakt improwizacji, aktor i reżyser teatru fizycznego, all-time-mover

Zobacz Projekty

Więcej

W 1981 roku Scott Wells odkrył przyjemność z Kontakt Improwizacji, wkrótce po tym jak obsesyjnie zainteresował się tańcem współczesnym. Do dziś skupia się na obu tych formach. Obecnie kieruje teatrem w San Francisco, z którym co roku podróżuje do Europy. Wells stworzył pracę dla deskorolkarzy, dla bokserów i choreografię do West Side Story w Sonoma State University. W 2010 i 2005 Scott otrzymał Izzie (najbardziej prestiżową nagrodę w dziedzinie tańca przyznawaną w San Francisco) za najlepszą choreografię, która została wybrana przez magazyn „Taniec” jako jedna z 25 warta obejrzenia. Scott Wells i tancerze występują jako etatowi artyści (2012-2015) w ODC Theater. Wells praktykuje Techniki Alexandra od dwudziestu lat i BMC od dziesięciu. Niedawno uzyskał certyfikat Radical Counseling.

x

Badacz kontakt improwizacji, aktor i reżyser teatru fizycznego, all-time-mover. Współzałożyciel teatru Linia nocna, członek międzynarodowej grupy badawczej teatru ruchu The bridge of winds prowadzonej przez Odin Teatret. 

W przeszłości zajmował się sztukami walki (tradycyjne sztuki: Aikido, Wing Tsun i współczesne systemy: Krav Maga, Brasilian Jujitsu). Od lat zajmuje się improwizacją ruchu i tańca, oraz technikami teatru fizycznego. Występuje i naucza w Polsce i na świecie (Czechy, Dania, Francja, Kolumbia, Tajlandia etc.). Pracował z najbardziej wpływowymi nauczycielami CI na świecie.

 

PROWADZENIE

W kontakt improwizacji szukamy tego bliskiego ideałowi stanu w którym właściwie nikt nie prowadzi a każdy podąża. Jeżeli uruchomiliśmy nasze ciało i dodatkowo otoczyliśmy punkt kontaktu najwyższą atencją i opieką, to jest to oczywiście i możliwe i piękne. Jednakże, jest też pewne ryzyko – po wystarczająco długim treningu nasze ciało zacznie odruchowo wybierać swoje ulubione ścieżki zostawiając inne możliwości niewykorzystane. Z tysiąca możliwości wybierzemy zwykle tę jedną jedyną, jakbyśmy w każdej lodziarni zamawiali gałkę lodów czekoladowych i nic innego, bez względu na dostępny asortyment. To w sumie nic złego, gałka lodów czekoladowych jest przecież niczego sobie. Na tym jednakże labie, poprosimy naszego partnera by to on wybrał dla nas smak i sposób podania.

x
x

Marta Wrzesińska

TANCERKA, ARTYSTKA, PERFORMERKA, NAUCZYCIELKA

Zobacz Projekty

Więcej

Trenerka kontakt improwizacji oraz rozwoju osobowego poprzez ruch w Hiszpanii. Od wielu lat tańczy taniec współczesny, improwizację oraz improwizację kontaktową. Tej ostatniej techniki uczy się od trenerów z całego świata, takich jak Martin Keogh, Ray Chung, Daniela Schwartz, Eckhi Muller, Karl Frost, Christiane Boullosa, Jorg Hassman, Alyssa Lynes, etc.

Trenerka kontakt improwizacji oraz rozwoju osobowego poprzez ruch w Hiszpanii. Od wielu lat tańczy taniec współczesny, improwizację oraz improwizację kontaktową. Tej ostatniej techniki uczy się od trenerów z całego świata, takich jak Martin Keogh, Ray Chung, Daniela Schwartz, Eckhi Muller, Karl Frost, Christiane Boullosa, Jorg Hassman, Alyssa Lynes, etc.

Rozwija też swoje zainteresowania, studiując W Madrycie Rozwój Osobowy poprzez Ruch metodą PCI (Proceso Corporal Integrativo).

Swoją fascynację improwizacją kontaktową pogłębia uczystnicząc oraz tworząc różne projekty taneczne. Współpracuje m.in. z Sharonem Fridmanem, Leonardo Robayo, Nelsonem Salas. Uczestniczy w tzw. “pojedynkach” w CI oraz improwizuje solo.

Otwiera różne jamy w Madrycie (m.in. Tabacalera de Lavapies), podczas których obserwuje to, co się dzieje podczas całego jamu i opracowuje różne rodzaje spotkań i praktyki CI.

x
Projekt i wykonanie CreActive Team
All right reserved